vrijdag 29 oktober 2010

school

Ik heb een grote en moeilijke beslissing genomen. Ik stop met school.

Ik voelde me schuldig t.o.v. de kinderen, t.o.v. Tom. Als ik in het weekend voor school bezig was, wou ik bij de kinderen zijn. Deden we iets leuk met ons gezin, dan bleef als dat schoolwerk me in m'n hoofd achtervolgen. De week erna was het dan stressen want ik was achter met m'n werk. Héél erg werd het als 1 van de kinderen ziek was en ik thuis bij hen moest blijven. Als mama wil je bij je ziek kind zijn maar ondertussen gaan de lessen gewoon verder. Ook voor Tom was het hectisch. U 100% op werk moeten concentreren maar ook regelen of de kinderen aan school gehaald worden. Wie waar en wanneer oppikken enzovoort enzovoort...

Het was niet makkelijk omdat ik het héél graag deed en er blijkbaar ook goed in was maar op dit moment is deze beslissing de beste keuze op dit moment in ons leven.

Dus binnenkort een nieuwe uitdaging. Iets waar ik me al vaker voor geïnformeerd had. Maar iedere keer kwam er wel iets tussen, onze eigen kindjes te klein, eerst nog verbouwen enz... maar nu gaan we ervoor. Ik word onthaalmoeder. Ik zeg dat "we" ervoor gaan want dit heeft ook effect op ons als gezin.

Storm was heel erg blij, Jebse beseft het nog niet en Tom is ook content. (En ik ook natuurlijk!)

Vanavond organiseert de school een Halloweenmusical. Ik ben eens benieuwd of Jebse mee zal doen. Ook krijgt Storm vandaag z'n eerste rapport! ook spannend!

Op naar een zalig ontspannend weekend! Goed weekend ierdereen!

1 opmerking:

sarah zei

Amai, Lore, wat een beslissing! Lees het hier nu pas...

Kan me voorstellen dat het geen makkelijke beslissing was om te stoppen met school, maar nu met die nieuwe job in het verschiet, heb je weer een supermooi perspectief! En dan nog dat derde kindje op komst...

Wauw!