donderdag 2 september 2010

1ste schooldag


De eerste schooldag voor Storm was maar kort.
De mama's en de papa's mogen in school blijven om koffie te drinken en te kletsen tot 10u en dan gaat de bel en moet er afscheid genomen worden. Om deze reden hebben we de eerste schooldag van Jebse uitgesteld tot vandaag (seffes meer over Jebse z'n eerste dag) We waren er niet zo voor te vinden om het afscheid ze lang te rekken, vandaar. Maar over Storm dus... het eerste leerjaar! Hij heeft een hele hoop boeken meegekregen om te kaften. Opa is gisterenavond langsgekomen om te kaften en te filmeluxen (ik kan het niet in het abn zeggen maar het is dus klevende plastiek rond de schriften doen) Hij is daar gewoon de beste opa in aangezien hij in de bib ook altijd de nieuwe boeken moet "filmeluxen".
Storm was niet het braafste kind toen hij thuiskwam woensdagmiddag! Amai! Op de training heeft hij wel goed z'n best gedaan, toen bad en bed in en vanmorgen alweer naar school. Vanavond had hij z'n huiswerk al in de opvang gemaakt (van motivatie gesproken!) en volgens zichzelf heeft de juffrouw maar 1 keer moeten zeggen dat hij moest zwijgen, dat zal ik toch eens moeten checken eer ik het geloof :-) Maar vndaag was hij wel opmerkelijk braver.

Vandaag was dus Jebse z'n eerste schooldag aangebroken. Nadat we het boekentasje hadden weggehangen gingen we richting juf. Hij ging al achter mij in staan dus heb ik hem opgepakt. Hij klampte zich erg aan mij vast in zijne bekende wurggreep ;-) maar ging toen toch over naar de juf hare arm. Omdat de jongens zelfs even in de naschoolse opvang moesten blijven heb ik de juf vanavond gebeld. Het is heel goed gegaan. In de namiddag zei hij wel dat hij naar huis ging (ook was dat nog een beetje te vroeg) maar hij ging in het kringetje zitten alsof hij dat altijd al gedaan had en ook op de speelplaats speelde hij met de andere kindjes. Een goede eerste dag dus!
Vanavond is hij nog eens op het potje gegaan (in school niet) en langzaam maar zeker zien we toch een positieve evolutie! Vanaf nu laten we de pamper ook uit (als we thuis zijn) en staat het potje in de keuken (ja smakelijk!) maar dit is denk ik de meest doeltreffende manier.

Gisteren moest een paar uurtjes op school zijn om minimum 20kg aan cursussen mee naar huis te zeulen (kan ook het dubbel van 20kg zijn, ik kan niet goed schatten, het was in ieder geval véél en zwaar). Vandaag begon de les echt(nadat ik het eerste lesuur gespijbeld heb). Allemaal nieuwe leerkrachten alleen over 9 weken krijgen we praktijk van een juf van vorig jaar. 1 van de nieuwe was geen simpele vandaag! Een hele waslijst wat van ons verwacht werd en nog een langere lijst over dingen die 'not done' waren. "De vensters in de klas blijven open", winter of zomer, gelukkig is dit vak over 4 weken geziene leerstof en zitten we vóór putteke winter terug in een klas met een juf die de ramen bij vriestemperaturen wel gesloten houdt :-)
Morgen ben ik al vrij dus breng ik de kindjes naar school en dan ga ik mijne bureau invliegen. Opruimen! Nadat ik m'n boeken eind augustus (eindelijk) in een bananendoos had opgeruimd, blijkt nu dat sommige dingen heel ver weggestopt zijn (in m'n hoofd hé) en dat ik de cursussen toch best binnen handbereik houd. Dus reorganisatie op m'n werkterrein!

's Middags ga ik Jebse halen en breng ik hem naar oma. Tom en ik hebben immers een belangrijke afspraak in Geel. Jaja, onze intake! Toch wel spannend!
Er zijn ook weer toewijzingen gebeurd! Proficiat aan de nieuwe mama's en papa's!

Morgen meer over onze date in Geel
groetjes,
de terboykes

Geen opmerkingen: