vrijdag 21 september 2012

een Délichocske

Vandaag in de Delhaize

"Mama, mag ik een koekje? Of suikervrij snoepjes misschien?"

By the way, die suikervrije snoepjes zijn wel lekker maar mannekelief! Zoonlief krijgt er ONGELOFELIJK de sch**terij van. Van 2 snoepjes hé! 2!

Dus toen we aan het rek stonden met alle suikervrije koekjes, snoepjes, confiturekes enzo, kreeg ik een ingeving.

Ik vroeg aan Storm of hij een gewone koek wou kiezen.

"Een echte koek? Met suiker? Maar wanneer mag ik die dan eten??"

Ik: "Voor de voetbal, in plaats van zo'n hypokoek" (het kind eet ocharme altijd dezelfde koeken)
Storm: "Goed idee mama!"

We kunnen 2 dingen doen als Storm moet sporten. Ofwel minder spuiten ofwel meer eten geven, koolhydraten en suikers. Wij opteren voor het laatste.

Toen we een uurtje later naar de voetbal vertrokken, hij en ik, nam ik 2 zakjes koekjes. In de auto deed hij het papiertje er rond uit en begon...heel langzaam van zijn koekje te eten.

Iets later klonk het: "Mama, is uw koekje al op?"
Ik: "Euhm...ja..." (wat is dat nu? 2 koekjes ;-) )

Storm: "Ik geniet daar meer van en weet ge waarom?"
Ik: "Omdat ge dat nooit krijgt?"
Storm: "Omdat ik weet dat ik zo'n koekske misschien lang niet meer zal krijgen en gij kunt dat vaker eten."

Ik: "ge hebt gelijk Stormke"

Maar hij gaat het wel vaker krijgen, af en toe eens want we moeten ook opletten met vetten. Maar zo ne sportman als onze zoon mag af en toe wel eens een Délichocske

3 opmerkingen:

wannesraps zei

Inderdaad die suikervrije snoepkes daar moeten ze niet te veel van eten of ze zitten op de pot!!
Ik genoot gewoon mee met Storm en met u, want als ouder is het toch ook leuk om af en toe eens uw kind iets te 'gewoon' te geven.
En ja hier staan Petit beurrekes boven op de boodschappenlijst.
Maren

Tom en Lore zei

Maren, hier zijn het om 14u studentenkoeken of letterkoekjes en af en toe petit beurrekes. Maar pff zo'n lekker laagje chocolade moet hemels proeven voor hen :-)

wannesraps zei

De petit beurrekes met chocola in zijn zelfs minder koolhydraten dan de gewone, maar Flore heeft liever de gewone. De hypo-koek is hier de vitabis. Flore mag ook regelmatig suikervrije chocola eten bij haar boterham... ;o)